Laatste dagje strand......

6 april 2011 - Pattaya, Thailand

Het was even rennen, maar we hebben het bootje van 10.00 net kunnen halen. Ik had de wekker niet gehoord (what's new). Onder de douche door gesjeest, in een taxibusje gesprongen. Bij het viaduct uitgezet, we zouden dan nog 15 minuten moeten lopen naar de pier, maar dat zou dan kiele kiele worden. Bij motor jockeys achterop gesprongen die ons keurig op tijd bij het bootje hebben afgezet. Kaartjes gekocht, ankertje omhoog en weg.

Het is en blijft toch heerlijk op een boot. Wind door je haren, zonnetje op je huid. Wat genieten. Zoals beloofd hebben we wat foto's gemaakt van de walrussen, die ik in een apart foto album heb gezet. De foto's die er staan, heb ik in 5 minuten gemaakt. Dus kan je je voorstellen.

Heerlijke dag op het strand gehad!!!! Ik ben wel een beetje uit de zon gebleven (al helpt een parasol maar een beetje), want mn huid was toch wel heel erg rood. Aangezien Tas haar lichaam er uit ziet als een landkaart (lappen hangen erbij) is zij wel in de zon gaan liggen. Ja de huid moet toch bruin zijn voor we naar huis gaan. Ik vind het knap, het was enorm heet!

Lekker zitten lunchen bij een strandtent. Al werd ik wat iegelig: geen gezellige Thaise muziek maar Russische! Ja, sorry, maar ik kon het weer niet laten en heb om andere muziek gevraagd. Zoals jullie al hebben kunnen merken, we zijn echt zo ontzettend klaar met die Russen! Ik denk dat 80% van de toeristen hier Rus is. Anyway, we kregen dus onze Thaise muziek. Weer lekker terug naar onze bedjes, zee in, zee uit. Echt nog even heel erg genieten van de laatste dag op het strand!!!

Toen we terug moesten, kleine bootjes in, weer hetzelfde gezeik. Aangekomen bij de grote boot, waren zelfs Russen die zo ontzettend bang waren dat de boot zonder hun weg zou gaan, dat ze zelfs via de zijkant van de boot omhoog klommen!!!!!! Terwijl je heel makkelijk van het kleine bootje via de achterdekken de grote boot op kon. Het is echt te bizar voor woorden!

Gisteravond heb ik mn ouders nog even gesproken, en die zeiden dat je in bepaalde steden in Europese landen zelfs Rus-vrije hotels hebt. Welnu, wij kunnen ons daar alles bij voorstellen!

Waar wij ook achter zijn gekomen is dat de Thai ook een hekel aan deze mensen hebben. Er wordt erg onbeschoft met ze omgegaan. Maar ja, ze moeten wel, want ze verdienen er wel aan.... Wat ik ook tegen Tas zei was dat het zo jammer zou zijn als dit volk de super aardige en lieve mentaliteit van de Thai zou aantasten. In dit deel dan in ieder geval. Ook omdat je een opluchting ziet als je zegt dat je niet uit Rusland komt, maar uit Nederland.

Afijn. Terug van het strand laatste ritje op de motorjockeys. Blijft een belevenis! Zou iets zijn om in Nederland te gaan doen. Kost niets, je sjeest door al het verkeer heen en bent niet afhankelijk van openbaar vervoer in een stad. Ik was Tas even kwijt, maar haar sjaak had een andere route genomen. Best handig als die kerels dat van te voren even melden, niet fijn om elkaar uit het oog te verliezen.

Lekker op ons balkon gezeten, beetje ouwehoeren en genieten van de prachtige zonsondergang. Toen we het tijd vonden om te douchen, was het travestieten cabaret al afgelopen. Jammer, maar helaas hahahaha! Dus de stad in gegaan, lekker zitten eten en nog genoten van een waanzinnig lekkere footreflexology! Zoooooooooooooooooo nou, de besjes zijn daarna lekker naar bed gegaan (we zaten pas om 22.30 aan ons diner, dus best laat allemaal hoor.....)

Nu onze laatste ochtend. Snel even blog, foto's er op zetten. Dan nog een paar uurtjes naar het strand. Ik moet nog even slapen denk ik, lagen er laat en en er nu dus weer vroeg uit.....

We hebben echt een geweldig gave, heerlijke, lachwekkende vakantie gehad!