Burn baby burn.....

4 april 2011 - Pattaya, Thailand

Na een zwaar inspannende avond (manicure, pedicure en een vreselijk nare Thaise massage) redelijk ingekakt het bedje in gegaan. Dus, vanmorgen waren we keurig op tijd voor het bootje. Ok, het opstaan kostte even wat moeite, maar na een paar sterke bakken koffie waren we er wel. Tas overigens eerder dan ik, ben net een diesel. Om 09.30 zaten we op het bootje richting Koh Lan. Echt heel vervelend......

Daar aangekomen stonden er wat Thai klaar met oranje vlaggetjes, dat alle mensen met een oranje sticker hun moesten volgen. Welnu, de Russen! We zijn er nu echt helemaal klaar mee. Maar daar komen we zo op.....

Eerst nog even een bak koffie genomen (ja, kon echt niet wakker worden hoor!) en bij een shoppie een snorkel en flippers gehuurd. Voor E 7.50, best duur voor hier. Maar het eiland staat namelijk erg bekend vanwege de prachtige koralen en grote schat aan tropische vissen. Die moesten we zien dus! Ook nog ff een luchtbedje gehuurd, gaat het allemaal wat makkelijker. We zijn tenslotte wel dames op leeftijd...... Luchtbedje was maar goed ook, want het zat helemaal vol met zee-egels. Niet echt fijn om die tussen je tenen te krijgen. Snorkelen en snorkelen en snorkelen, zoeken, zoeken, zoeken..... En ja hoor! Daar zagen we het dan eindelijk: een garnaal!!!!!! En dat was het dan...... Luchtbedje beviel overigens verder ook goed, heerlijk om een beetje liggen te dobberen met uitzicht op de walrussen. Ja, die hebben zie hier ook. En ze spreken................. RUSSISCH! Echt niet normaal. Wij voelden ons ineens enorm slank. Een kleine beschrijving: Rita Corita formaat, een string die verdwijnt tussen billen waar die van die olifant waar wij op hebben gezeten niks bij waren. Dan vervolgens een bikini topje, om de borsten die toch makkelijk richting enkels gaan omhoog proberen te houden. De banden van deze 'topjes' staan dusdanig strak, dat wij er met gemak onze was aan te drogen kunnen hangen. Boek hebben we niet gelezen, alleen meer liggen verwonderen. Blijkbaar is de cosmetische chirurgie nog niet tot Rusland doorgedrongen. Morgen gaan we weer, we zullen wat foto's maken. Leuke is ook dat deze walRussen een continue paringsdans uitvoeren onder het genot van veel drank. Erg veel drank.

Vaak de zee in geweest, beetje poedelen op het luchtbed. Zee was echt fantastisch! Helder water, heerlijke temperatuur, helemaal goed. Uiteindelijk merkten wij ook dat van het bevochtigen van onze huidjes en dan weer in het zonnetje gaan liggen, je best wel heel rood kunt worden. Vanavond hebben wij dan ook niet het gevecht wie er het dichtst bij de airco mag liggen, maar wie er op. Het enige dat nog wit is, zijn onze tanden.

Nog even een klein stukje over onze vrienden (onze volgende reis gaat in ieder geval niet naar........ 10 punten voor het juiste antwoord). We moesten eerst op een klein bootje, stukje varen en dan over stappen op de grote boot die ons terug zou brengen. Netjes in een rij staan en wachten op je beurt is er niet bij. In ieder geval, wij zaten als een van de eersten in de boot (waren er ook als eersten). Tas ging achterin zitten en ik op de punt. In plaats van dat iedereen via het trappetje het bootje in gaat, smeet een Rus dus zn kind vanaf de andere zijkant de boot in. Kind janken. Papa komt met zijn enorme gewicht en dronken hoofd als een zeehond over het voordek de boot in gegleden. Boot kieperde zowat. Ik werd echt hartstikke kwaad! Bedoel, je gooit je kind toch niet de boot in!!!! Want de grote boot vertrekt echt niet als niet iedereen aan boord is, kleine bootjes varen af en aan. Dus ik werd echt pissig tegen die kerel, van dat doe je toch niet, je kind kan wel gewond raken enz enz enz. Ok, in ietwat andere bewoordingen, heb het woord idioot per ongeluk wel in de mond genomen. Vraagt die zak of ik kan zwemmen! Nee, niet op een aardige of grappige manier, maar hij wilde me dus wel een lesje leren. 'Ja hoor, kan prima zwemmen, stuk beter dan jij met je dronken hoofd'. Boos gekeken en hem verder heerlijk links laten liggen. Ok, niet helemaal waar, ben er best nijdig om geweest.

Met Tas knus op het voordek gaan zitten. Misschien zouden we nog andere vissen zien dan alleen die ene garnaal. Nou heerlijk, windje, ondergaande zon! Prachtige foto's gemaakt. Tot we op volle zee waren. Onder de handdoek, hartstikke koud, nat en alles vol met zout. Maar wel weer lachen, tis wel genieten allemaal.!

Vanavond hebben we de laatste 'boodschappen' gedaan. Gingen met een rugzak heen, minimale meegenomen. Komen nu wel het met maximale terug. Echt, het kost geen drol hier en zo ontzettend veel leuke spullen!!!! Tas heeft iets van 15 paar slippers gekocht en ik doe het erg goed met de polooooooooooooooos. In ieder geval zullen onze familie/vrienden (deze laatste voor zover aanwezig) meegenieten hiervan. Niet alleen ik heb een volledig nieuwe gadarobe, maar Silke en Daan ook. Ja, kan het niet laten.

Nog even lekker op een terras gegeten. Iets met erg veel knoflook. Dus dat wordt de ruggen tegen elkaar vannacht. Wel jammer....

Morgen willen we nog een klein beetje bijbruinen (doet al pijn als we er aan denken), gaan weer naar Koh Lan. Plannig is morgenavond (onze laatste avond) naar een travestieten cabaret. Mooie afsluiting zou dat dan zijn van een geweldige vakantie.

We melden ons weer! We gaan ons nu nogmaals insmeren met redelijk dikke lagen after sun (misschien helpen ijsblokjes beter)