Pattaya (2)

30 maart 2011 - Pattaya, Thailand

Zo, daar zijn we weer. We hebben gehoord dat er nu ook in Nederland op het nieuws is geweest dat er hier redelijk ernstige overstromingen in het zuiden zijn. Maar we zitten hoog en droog in het noorden! Hebben echt de juiste beslissing genomen om direct de volgende dag weer terug te gaan. Ik zag net op het lokale nieuws, dat de vluchten vanuit het zuiden ook allemaal gecanceld zijn. Maar, Tas heeft in ieder geval veel van Thailand gezien op deze manier hahahahaha!

Gister hebben we een rustige dag gehad. Het was niet super mooi weer, wel warm maar weinig zon, dus we zijn Pattaya in gegaan om wat te shoppen. Dat is echt geweldig hier! En het spel van onderhandelen over de prijs blijft leuk!!!! We hebben iets van 5 uur rondgelopen door allerlei smalle straatjes, kleine marktjes en een klein stukje over de 'boulevard'.  Een tijd op een terras zeten, koffietje, sigaretje. Mensen kijken (zullen ons ook wel bekijken en commentaar hebben). We hebben het er over gehad om gewoon ergens te gaan zitten met een telelens en foto's te maken. Gewoon om een beetje over te kunnen brengen van wat we hier zien. Ik geloof dat ik best mag zeggen dat ik wel wat gewend ben, maar dit...... Eind van de middag weer terug gegaan naar Jothiem Beach, beetje een boekje liggen lezen (ik) tv gekeken (Tas). We vonden ineens BVN, dus hebben het 20.00 journaal liggen kijken. Echt stom hoor!!! Enige fijne hieraan is wel dat ze een erg uitgebreide weersverwachting hebben voor deze regio.

Vandaag heerlijk de hele dag aan het strand gezeten. Prachtig mooi weer! Ja, onze lichamen zijn nu ook prachtig mooi rood, door het windje voel je de zon nu eenmaal niet zo branden. Dus dat wordt vechten vanavond wie het dichtst bij de airco mag liggen. De eer is waarschijnlijk aan Tas, die ziet er echt niet uit, bedoel, dan heb ik het over de kleur van haar rug.

Ondertussen heb ik nog een heerlijke Thaise massage gehad. Sjonge, ten eerste wist ik niet dat ik zoveel spieren had en ten tweede niet dat ik zo allemachtig lenig was. Na de massage pakken ze namelijk je benen (terwijl je op je buik ligt) en kan je met je tenen achter je orgen gaan krabben. Erg genieten!!!

Net onder de plomp vandaan en zo maar eens wat gaan eten. We blijven vanavond hier in Jothiem. Dan hoeven we ook niet meer bij van die lokale jongetjes achter op de brommert te springen. Tas kan trouwens heel goed onderhandelen over de prijs. Die zegt: how muts? Ja, wel handig als je zegt waar je heen moet hahahaha! Was echt onwijs lachen!

Zo, nu heb ik zin in een koud Singha biertje!