Sin City

3 april 2011 - Pattaya, Thailand

Na een zwaar vermoeiende dag op het strand met vreselijk vervelende boeken, wat wijntjes op ons balkon met uitzicht op wederom een prachtige zonsondergang, beseften we dat we toch wel erg veel zin hadden om uit te gaan.

In onze prachtige jurkjes met goudbruine benen richting Walking Street. Dat we het daar niet zouden vinden, wisten we al wel. Toch wat drankjes tot ons genomen op het terras en zitten kijken, kijken, kijken en kijken. Stukje gelopen, maar de muziek staat overal zo hard en gaat tegen elkaar in, dat het nu niet echt uitnodigd om naar binnen te gaan. Weer op een leuk terrasje gezeten alwaar wat straatartisten voor ons hun kunsten verstoonden.

Uiteindelijk in de discotheek belandt. In de eerste speelde een erg leuke band, weinig tot geen hoeren (ok, niet zichtbaar), dus was helemaal goed! Band afgelopen en daar kwam de invasie van Russen, in hun glimmende sportbroekjes, grijze sokken, sportslippers en van die mouwloze hemdjes. Erg aantrekkelijk...... Naar een andere tent gegaan waar het serieus 1 groot feest was! Heerlijke muziek, lekker staan dansen en echt vreselijk gelachen! Bedoel, er blijft genoeg om naar te kijken. Zo was er een Rus, die dan wel een dame had geregeld, die echt serieus helemaal uit zn dak ging op de dansvloer. En de dame in kwestie werd bozer en bozer. Stond met een kwaaie kop aan de rand van de dansvloer met haar armen over elkaar heen geslagen te seinen dat ie mee moest. Maar nee hoor, Sjakie bleef maar door dansen, zat heerlijk in zn flow. Ik denk dat hij daar zeker 2 uur uit zn plaat is gegaan. Je kan dan dus 2 dingen bedenken: hij denkt door dansen want ik heb eigenlijk geen zin. En van haar uit: kappen nou, naar bed, want anders verdien ik niets. Nou, daar hebben Tas en ik het dan over.

Verder zagen wij ineens een man(netje) van dik in de 70 (pap het wat net Jantje), mooie korte rode broek met bijpassend overhemdje die zijn voetjes ook wat aan het bewegen werd. Aangemoedigd door de hele dansvloer stond opa ineens op het podium. Ik kwam echt niet meer bij gewoon!

Het wordt hier niet zonder reden Sin City genoemd, maar het leuke ervan is wel weer dat ook alles kan. Je moet je knop gewoon omzetten, kijken en vooral lachen om alles.

Het was ons al een aantal keer opgevallen dat je de Westerse man met hun Thaise dame in restaurants ziet, duidelijk is dan wel dat het geen stelletjes zijn. Er wordt geen woord gesproken (al is dat bij veel stellen ook wel weer zo). Anyway, wij vroegen ons af hoe dat nu zit met betalen.

Zojuist hebben wij dat eens gevraagd aan onze Nederlandse "vrienden" (2 Nederlandse mannen die iedere ochtend in ons hotel komen koffie drinken). Het blijkt zo te zijn dat je 1000 Baht voor 24 uur betaald. Dat is dus 25 euro. Dit is dan wel weer exclusief eten en drinken (maar ja, dat zijn de kosten ook niet). Als je een dame op pikt uit de bar, betaal je 300 Baht aan de eigenaar en maak je de prijs met de dame verder af. Er zijn dus veel mannen die hier voor 2 weken komen en dan dus voor die tijd een meisje nemen. Tsja, zo kan het ook.

We zijn er trouwens ook achter gekomen dat we de bekeuring gewoon hadden moeten betalen aangezien deze terecht was. Je hebt inderdaad een internationaal rijbewijs nodig! Nou ja, scheelt weer, meer drinkgeld hahahaha!

Plan was om vandaag naar een eilandje te gaan. Moesten we wel vroeg op om het bootje te halen. Gezien de hoeveelheid drank en late tijdstip van naar bed gaan, is dit ons dus niet gelukt. Dus we gaan zo naar het strand. Morgen zetten we ECHT de wekker!

As, Koh Chang is het ook slecht weer. Het stukje waar we nu zitten is het enige waar het weer goed is. En leuk dat jullie hard bezig zijn met de bruiloft! Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen!!!!!

1. vader:
    3 april 2011
    dat je niet meer tegen harde muziek kunt op jouw leeftijd.....
  2. marri-lotte:
    4 april 2011
    een vermoeende dag op het strand
    tsss nou hier is het helemaal geen lekker weer
    weet je wat egt niet leuk is minoesch heeft weer een hoefzweer:(
    dus ik kan niet rijden:(
    nou ja
    doeixxxxjes